Summa sidvisningar

måndag 13 juni 2011

Positivitet i Sverige

I Sverige är folket positiva inför framtiden! De flesta tror att deras privatekonomi kommer förbättras det kommande året trots signaler från marknaden att det kommer gå åt helt andra hållet. I en artikel på E24.se visar en undersökning att många tror på löneökningar och ökad sysselsättning och har det också som grund till varför deras privatekonomi kommer förbättras.

Det är egentligen ganska så intressant att folk räknar med pengar man inte har. Jag vet att jag själv också brukar göra det men jag börjar helt enkelt fundera på varför i hela friden människan fungerar så? Det är ju sådant tänkande som sätter en i klistret i ett senare skede. "jo men jag kommer ju få påökt då och då" Ja, kanske... men sedan nivån på påökt är ju inte direkt stor om man säger så. Jag tror sist och slutligen att det inte alls är arbetsgivaren utan du själv som måste se till att din ekonomi förbättras. Räkna inte med påökt utan börja spara och investera istället samtidigt som du försöker minska på onödiga utgifter. Då får du en tillväxt!

Och kom ihåg: Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som gör dig rik! Människan fungerar helt enkelt så, att i takt med att inkomsterna ökar så ökar utgifterna också och ens plånbok är precis lika tunn som tidigare. Tänk på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar